Klimatizace a dezinfekce
Pneuservis
Autoservis

Proč přezouvat


Demontáže a montáže pneumatik

Nabízíme demontáže a montáže pneumatik proosobní automobily všech značek, SUV, OFFROAD a užitkové vozy do 3,5 t.

Před montáží je samozřejmostí očištění ráfku, čímž se zvýší přilnavost pneumatiky k ráfku (sníží se riziko úniku vzduchu v této oblasti).


Vyvažování kol

Vyvažování kol je pro vozidlo velmi důležité!

Vyvažování se provádí ihned po montáži pneumatiky. Vyvažujeme s přesností ±1g. Doporučuje se vyvažovat vždy při přezouvání vozu, případně po ujetých 10 000 km.


Závaží je možné umístit na různá místa disku tak, aby výsledek byl nejen perfektní užitkově, ale i opticky. Vyvažovačka také nabízí program prooptimalizaci vyvážení. Výhodou je výrazná úspora počtu použitých závaží.


Při vyvažování kol zároveň kontrolujeme opotřebení pneumatik a často se provádí i změna umístění kol, nejčastěji mezi nápravami a levou a pravou stranou vozu (což zvýší životnost pneumatik a bezpečnost jízdy).

Velikost vyvažovaného kola je v rozmezíod 8“ do 30“ s max. hmotností 70 kg.

Proč vyvažovat kola?

  • trakce - tím, že se pneumatika dotýká povrchu celým svým obvodem, nedochází k prohrábnutí
  • akcelerace - auto akceleruje plynuleji a rychleji
  • nedochází k nepravidelnému opotřebení pneumatik (což může způsobit i závadu na tlumičích)
  • prodlužuje se životnost pneumatiky a dalších dílů vozu (kulové čepy, čepy řízení, …)
  • a hlavně KLIDNÁ JÍZDA (bez vibrací volantu, bez chvění vozu, nižší hlučnost
    pneumatik, …)


Ventily - výměna ventilů

Bezdušové ventily

Existují různé druhy ventilů:pryžové(gumové) nebo kovové.

Ventil máomezenou životnost,která není delší než životnost pneumatiky. V případěpryžových ventilůvýrobci doporučují výměnudo 2 letpo jejich montáži, u užitkových vozidel při každé výměně pneu.

Pravidelnou výměnoupředcházíte následnému úniku vzduchu z naprasklého či jinak poškozeného ventilu, a tím možnému zničení pneumatiky v důsledku sníženého tlaku vzduchu. Výměnudoporučujemehlavně při použití pryžových ventilů. Ventil je prostředníkem pro huštění pneumatik, proto by měl být vždy v naprostém pořádku.


Huštění pneumatik

Kontrola tlaku v pneumatikách by měla být prováděna pravidelně zhruba 1x za 14dní.

Tlak je nejlépe dorovnávat tehdy, pokud jsou pneumatiky chladné.

Při špatném huštěnípneumatik může dojít k špatným jízdním vlastnostem vozu, ale také k vyššímu opotřebení pneumatik a zkrácení jejich životnosti.

PŘEHUŠTĚNÍ
(pneumatiky jsou
nahuštěny více)
Dochází k vyboulení v oblasti dezénu a tím k vysokému opotřebení ve středu pneumatiky. Pneumatika nevyužívá celou svojí plochu pro kontakt s vozovkou a tím ztrácí výhody a kvalitu jízdních vlastností nejen na suchém povrchu ale především na mokré vozovce!
PODHUŠTĚNÍ
(pneumatiky jsou
nahuštěny méně)
Dochází k propadnutí středu pneumatiky. Opotřebení pneumatiky tak vzniká v krajích a střed nemá takřka žádný kontakt s vozovkou, a zároveň zůstává méně opotřeben. Při jízdě je vozidlo nestabilní, po silnici „plave“. Jízdní vlastnosti jsou velice špatné hlavně na mokrém povrchu! Silně stoupá spotřeba paliva.


Závaží

Pro vyvážení kol používámekvalitní zinkovázávaží (mají ochranou vrstvu z práškové barvy, která zabraňuje oxidaci závaží). Jedná se o naklepávací závaží jak pro ocelová tak i hliníková kola, závaží speciální na francouzská kola a také závaží samolepící (pro vyvážení alu kol).

V Souladu se směrnicí Evropského parlamentu a Rady , již nelze používat olověná vyvažovací závaží od 1.7.2005 pro osobní , SUV, OFFROAD a lehké nákladní vozy do 3,5 t.
Toto opatření bylo schváleno především kvůli znečišťování přírody olověným závažím.

Výhody zinkového závaží:

  • Zinková závaží jsou podstatně šetrnější k životnímu prostředí.
  • Vyšší bod tavení (ten se může hodit zejména při extrémním přehřátí brzd).

Nevýhody zinkového závaží:

  • Vyšší cena jednotlivých závaží (především díky složitějšímu postupu při výrobě).
  • Větší rozměry samotného závaží.