Demontáže a montáže pneumatik
Nabízíme demontáže a montáže pneumatik proosobní automobily všech značek, SUV, OFFROAD a užitkové vozy do 3,5 t.
Před montáží je samozřejmostí očištění ráfku, čímž se zvýší přilnavost pneumatiky k ráfku (sníží se riziko úniku vzduchu v této oblasti).
Vyvažování kol
Vyvažování kol je pro vozidlo velmi důležité!
Vyvažování se provádí ihned po montáži pneumatiky. Vyvažujeme s přesností ±1g. Doporučuje se vyvažovat vždy při přezouvání vozu, případně po ujetých 10 000 km.
Závaží je možné umístit na různá místa disku tak, aby výsledek byl nejen perfektní užitkově, ale i opticky. Vyvažovačka také nabízí program prooptimalizaci vyvážení. Výhodou je výrazná úspora počtu použitých závaží.
Při vyvažování kol zároveň kontrolujeme opotřebení pneumatik a často se provádí i změna umístění kol, nejčastěji mezi nápravami a levou a pravou stranou vozu (což zvýší životnost pneumatik a bezpečnost jízdy).
Velikost vyvažovaného kola je v rozmezíod 8“ do 30“ s max. hmotností 70 kg.
Proč vyvažovat kola?
- trakce - tím, že se pneumatika dotýká povrchu celým svým obvodem, nedochází k prohrábnutí
- akcelerace - auto akceleruje plynuleji a rychleji
- nedochází k nepravidelnému opotřebení pneumatik (což může způsobit i závadu na tlumičích)
- prodlužuje se životnost pneumatiky a dalších dílů vozu (kulové čepy, čepy řízení, …)
- a hlavně KLIDNÁ JÍZDA (bez vibrací volantu, bez chvění vozu, nižší hlučnost
pneumatik, …)
Ventily - výměna ventilů
Bezdušové ventily
Existují různé druhy ventilů:pryžové(gumové) nebo kovové.
Ventil máomezenou životnost,která není delší než životnost pneumatiky. V případěpryžových ventilůvýrobci doporučují výměnudo 2 letpo jejich montáži, u užitkových vozidel při každé výměně pneu.
Pravidelnou výměnoupředcházíte následnému úniku vzduchu z naprasklého či jinak poškozeného ventilu, a tím možnému zničení pneumatiky v důsledku sníženého tlaku vzduchu. Výměnudoporučujemehlavně při použití pryžových ventilů. Ventil je prostředníkem pro huštění pneumatik, proto by měl být vždy v naprostém pořádku.
Huštění pneumatik
Kontrola tlaku v pneumatikách by měla být prováděna pravidelně zhruba 1x za 14dní.
Tlak je nejlépe dorovnávat tehdy, pokud jsou pneumatiky chladné.
Při špatném huštěnípneumatik může dojít k špatným jízdním vlastnostem vozu, ale také k vyššímu opotřebení pneumatik a zkrácení jejich životnosti.
PŘEHUŠTĚNÍ (pneumatiky jsou nahuštěny více) | Dochází k vyboulení v oblasti dezénu a tím k vysokému opotřebení ve středu pneumatiky. Pneumatika nevyužívá celou svojí plochu pro kontakt s vozovkou a tím ztrácí výhody a kvalitu jízdních vlastností nejen na suchém povrchu ale především na mokré vozovce! |
PODHUŠTĚNÍ (pneumatiky jsou nahuštěny méně) | Dochází k propadnutí středu pneumatiky. Opotřebení pneumatiky tak vzniká v krajích a střed nemá takřka žádný kontakt s vozovkou, a zároveň zůstává méně opotřeben. Při jízdě je vozidlo nestabilní, po silnici „plave“. Jízdní vlastnosti jsou velice špatné hlavně na mokrém povrchu! Silně stoupá spotřeba paliva. |
Závaží
Pro vyvážení kol používámekvalitní zinkovázávaží (mají ochranou vrstvu z práškové barvy, která zabraňuje oxidaci závaží). Jedná se o naklepávací závaží jak pro ocelová tak i hliníková kola, závaží speciální na francouzská kola a také závaží samolepící (pro vyvážení alu kol).
V Souladu se směrnicí Evropského parlamentu a Rady , již nelze používat olověná vyvažovací závaží od 1.7.2005 pro osobní , SUV, OFFROAD a lehké nákladní vozy do 3,5 t.
Toto opatření bylo schváleno především kvůli znečišťování přírody olověným závažím.
Výhody zinkového závaží:
- Zinková závaží jsou podstatně šetrnější k životnímu prostředí.
- Vyšší bod tavení (ten se může hodit zejména při extrémním přehřátí brzd).
Nevýhody zinkového závaží:
- Vyšší cena jednotlivých závaží (především díky složitějšímu postupu při výrobě).
- Větší rozměry samotného závaží.